RSS

March 25, 2010

"Hope For Children"

Setiap produk Fusion Excel (FE) akan dilabelkan dengan sticker “Hope For Children”. Kempen “Hope For Children” ini adalah untuk membantu anak-anak fakir miskin, sesuai dengan slogan FE, “Let’s Give Our Future Leaders A Good Start!”. Hasil kutipan wang daripada kempen ini sebanyak 80,000 bath disalurkan kepada kanak-kanak yang kekurangan makanan dan air, kurang penjagaan kesihatan, kurang pendidikan dan kurang undang-undang terhadap eksploitasi anak-anak.
Dengan itu, pada 7 November 2009, banting sepanjang 1.2 kilometer panjang dan lebar 50 meter dipasang di Lapangan Terbang Siripa Chutaporn, Khay Khaeng Kabupaten, Wilayah Saraburi, Thailand. Ia merupakan Banting Terbesar dan Terpanjang di Dunia. Acara gilang gemilang di Lapangan Terbang Siripa Chutaporn ini dihadiri oleh 5000 orang ahli FE.

Hari bersejarah tersebut turut mendapat liputan media dari Thailand, Malaysia, Filipina, Indonesia dan Hungary. Wartawan yang mewakili CNN dan Reuters juga hadir. Dua buah helikopter digunakan untuk membawa VVIP di lapangan terbang. Helikopter ini juga membawa sekitar 200 tetamu dan wartawan untuk melihat Banting Terpanjang ini dari udara.

0 comments:

Post a Comment

Leave your comment