RSS

April 5, 2010

FE menaja '7 Summits Expedition'


Ekspedisi 7 Puncak atau “7 Summits Expedition” telah dilancarkan oleh Duli Yang Teramat Mulia Tuanku Syed Faizuddin Putra Ibni Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamaluilail bertempat di Kuala Lumpur International Airport (KLIA) pada 24 Mac yang lalu. Bersempena dengan ekspedisi ini Fusion Excel (FE) amat berbesar hati menyumbang wang tunai sebanyak RM62,000 (termasuk produk) bagi memberi sokongan terhadap anak muda yang berjiwa besar iaitu Mr. Muhamad Muqharabbin A.K.A. Qobin, juga merupakan seorang jurucakap FE yang menyertai ekspedisi ini.


Ekspedisi yang meragkumi 7 benua iaitu Amerika Utara, Amerika Selatan, Antartik, Asia, Eropah, Afrika dan benua Australia bakal mengharumkan nama negara dengan penaklukan 7 puncak di setiap benua tersebut. Ketujuh-tujuh puncak itu merangkumi Gunung Everest di Nepal, Gunung Kilimanjaro di Tanzania, Gunung Mc Kindley di USA, Gunung Aconcagua di Argentina, Gunung Vinson Massif di Antartica, Gunung Kosciousko di Australia, Gunung Elbrus di Russia dan Gunung Cartzen Pyramid di Indonesia.




Qobin memberitahu hasratnya untuk menawan 7 puncak ini adalah sebagai simbol “Satu Malaysia” iaitu perpaduan Malaysia! Marilah kita mendoakan kejayaan Qobin didalam ekspedisi ini dan beliau turut membawa bendera FE untuk dikibarkan di puncak setiap gunung yang berjaya ditaklukinya! Semoga Berjaya!

Nota:
Maklumat dan gambar diambil daripada www.fusionexcel.com  

0 comments:

Post a Comment

Leave your comment