RSS

April 1, 2010

MILO - Minuman Yang Diperkuat?

Salam Ceria!
Janganlah kita merasa hairan, sekiranya setiap pagi kita akan membancuh seteko MILO untuk hidangan anak-anak kita ke sekolah. Kadang-kadang, kita tertanya-tanya adakah kita yang lebih terpengaruh dengan iklan atau anak-anak kita? Di dalam minda kita sebagai seorang ibu sentiasa tertanam satu azam mahu memberikan yang terbaik buat anak-anak kita. Kita mahu melihat mereka membesar dengan sihat, kuat dan cemerlang! Minuman MILO ini bukan sekadar kita hidangkannya di rumah, malah kita bekalkan air MILO ini ke sekolah! Sambil itu kita berpesan lagi, "nanti kalau air dah habis, belilah MILO ais kat kantin ye..." Begitulah sikap perihatin kita sebagai ibu terhadap anak-anak.

Oleh kerana MILO ini semakin sensasi, sehinggakan di bawah jejantas pun ada yang menjual MILO, maka kita mula berfikir, betul ke MILO ni air yang menyihatkan? Sejauh manakah air MILO ini membantu anak-anak kita di dalam pembelajaran mereka? Itu tidak dapat dipastikan, yang pasti MILO ini sangat sedap rasanya, sehingga ia dijadikan coklat, snek dan juga ais krim! Begitulah daya tarikan MILO.

Namun, bagi diri saya, saya tidak gemar menghidangkan air manis untuk anak-anak. Sekadar semasa sarapan pagi sahaja. Anak-anak saya lebih gemar minum air  'kosong yang diperkuat' atau 'energized water'. Semua orang tertanya-tanya di manakah saya boleh mendapatkan 'energized water' tu? Saya jawab; "di rumah, setiap hari, setiap masa! Tanpa dikenakan sebarang bayaran...free sahaja." Mereka naik hairan. Mereka sangkakan saya menggunakan 'Water Filter' yang meletup di pasaran sekarang, saya kata TIDAK!

Setiap hari saya akan mengisi air minuman saya di dalam Quantum Sport Flask dan memberikannya kepada keluarga saya. Kenapa saya katakan yang ia adalah 'energized water'? Ini adalah kerana, air yang disimpan di dalam flask ini akan diprogramkan menjadi molekul air yang bertenaga, kaya dengan mineral serta sarat dengan oksigen. Oksigen juga membantu di dalam pengaliran darah ke otak dan sistem saraf yang lain di dalam tubuh. Saya turut membekalkan mereka dengan air yang telah dicas menggunakan Quantum Sport Flask ke sekolah. Al'hamdulillah...dengan izin Allah anak-anak saya jarang jatuh sakit, sentiasa aktif, lebih fokus semasa belajar dan kuat.

Tiada tips yang lebih istimewa untuk melihat anak-anak kita berjaya. Pilihlah antara MILO dan Quantum Sport Flask. Pilihan yang tepat oleh ibu-ibu yang hebat!

0 comments:

Post a Comment

Leave your comment